Type something and hit enter

Pages

By On

Game of Thrones Season 1 Episode 3 Subtitle Indonesia
Main article: Game of Thrones (season 1)


In the continent of Westeros, Lord Paramount of the North Eddard "Ned" Stark becomes "Hand of the King" (chief adviser) to King Robert Baratheon. When Ned's son Bran stumbles upon Queen Cersei having sex with her twin brother Jaime Lannister, Jaime cripples Bran. After moving to King's Landing, the capital of the Seven Kingdoms, Ned discovers that Prince Joffrey and his siblings were incestuously fathered by Jaime. When King Robert dies, Ned does not recognize Joffrey as the rightful heir and is executed. Ned's bastard son Jon Snow joins the Night's Watch, an ancient brotherhood sworn to watch over the massive wall in the north, which separates the Seven Kingdoms from hostile tribes known as "Wildlings" and mythological humanoid creatures known as "White Walkers". In the continent of Essos, the exiled Viserys Targaryen, son of King Aerys who was deposed by King Robert, marries off his sister Daenerys to the Dothraki warlord Khal Drogo, in exchange for an army to return to and take over Westeros. Eventually Drogo kills Viserys and Drogo later dies himself. After Drogo dies, Daenerys manages to hatch three dragons.

Dibalik semua kisah dibalik layar awal mula pecahnya perang antar kerajaan mereka melupakan bahwa musim dingin yang panjang akan datang dan mereka tidak menyadari bahwa mahluk yang telah 300 tahun menghilang dari peradaban terbangun kembali yang bernama ‘White Walkers’ dan siap untuk menyerbu The Wall yang dihuni oleh para Night Watch. Di The Wall sendiri terdapat anak haram Eddard Stark yaitu Jon Snow yang telah memutuskan untuk bergabung dengan Night Watch dan bersumpah untuk melindungi The Wall atas nama kerajaan.

Jon Snow yang telah mengetahui pecahnya perang tersebut tidak dapat membantu ‘Robb Stark’ yang tengah bersiap berperang untuk membalaskan dendam ayahnya dan merebut tahta kerjaan. Sumpah yang telah diucapkan oleh Jon Snow membuatnya harus tetap di The Wall.

Aliansi-aliansi pun terus bergabung mengikuti peperangan dalam perebutan tahta kerajaan ini dengan mereka masing-masing tidak menyadari akan kebangkitan White Walkers sebagai monster yang paling ditakuti dan kelahiran tiga monster yang telah menghilang dari peradaban, yaitu ‘Dragon ‘(naga) bersama dengan Daenerys Targaryen yang tidak terbakar sama sekali dan malah telah melahirnya tiga naga.

Loading...
Loading...